Inhoudsopgave
Wat is TikTok Resumes? Solliciteren via TikTokÂ
TikTok opent in juli haar ‘TikTok Resumes’ programma; deze pilot is gericht op de digitale arbeidsmarkt. Content creators, gebruikers van TikTok kunnen zichzelf presenteren en zo een mogelijke, nieuwe, potentiële werkgever aantrekken. Geselecteerde werkgevers, vooralsnog grote merken in Amerika, kunnen hun aanbod vacatures presteren middels een speciaal in het leven geroepen website.
Op TikTok Resumes staan tips hoe je jezelf het best kunt presenteren en praktische do’s & don’ts, best practices en links naar ‘TikTok Famous’ mensen gespecialiseerd op het gebied van HR, onderhandelingen, solliciteren en carrière. TikTok motiveert om een ieder die op zoek is naar een nieuwe uitdaging op zakelijk gebied, zichzelf, zijn/haar skills vast te leggen en te delen middels het eigen populaire platform.
TikTok vs LinkedInÂ
LinkedIn was tot vooralsnog altijd het ‘zakelijke’ stokpaardje van de Social Media wereld. Facebook Vacatures kwam daarna en nu gaat TikTok pro pro actief deze markt op. Slim aangezien TikTok inmiddels meer dan 1,7 miljoen gebruikers heeft en met name populair is onder de ‘Digital Natives’. Gebruikers van TikTok, content creators, zijn vaak ontzettend creatief en kunnen zichzelf meteen presenteren op een manier die authentiek is en bij hen past. Daarnaast kunnen TikToks nu ook drie minuten duren, dus meer tijd om je social cv te delen.
Wat is TikTok Resumes?Â
Bekijk hier ook de uitleg in video;
Solliciteren via TikTok
TikTok heeft haar eigen ‘jobboard’ geopend, via de site TikTok Resumes kunnen sollicitanten direct solliciteren op de baan van hun dromen. Dit gaat in drie stappen;
- Zoek naar een vacature die bij jou past
- Solliciteer via TikTok met een ‘TikTok Resume’
- Solliciteer via het sollicitatieformulier via TikTok Resumes
Gedurende dit proces kunnen sollicitanten zowel de link naar hun LinkedIn profiel als link naar de betreffende TikTok invullen.
Toepassingen voor de Nederlandse/Belgische marktÂ
Het programma gaat starten in Amerika maar uiteraard kun jij als werkzoekende of als werkgever hier ook op inhaken. Denk hierbij aan;
- het geven van sollicitatie, zakelijke tips om je te profileren
- het laten zien van jouw bedrijf als werkgever
- het laten zien wat bepaald werk is; de inhoud/dagelijkse taken hiervan
- presenteren van vacatures.
So! Op de hoogte blijven van de nieuwste Social Media Trends?Â
Meld je aan voor de So-MC Nieuwsbrief en volg ons op Social Media.
Eigenaar So-MC, Social Media Manager Cursus & App. Passie voor digitale marketing & concepten.