Inhoudsopgave
Trends op Social Media voor bedrijven
Waar we voorheen informatie consumeerden via traditionele kanalen (tv, radio, krant), en enkel ‘beroemdheden’ fans konden hebben, is dat 360 graden gedraaid.
Iedereen kan beroemd worden
Via Social Media kan iedereen fans, volgers hebben. Wat je leeftijd, beroep, geslacht ook mag zijn; de consument bepaalt zelf wie hij volgt wanneer én of hij zelf gevolgd wilt worden. Dit is uiteraard ook zakelijk van toepassing. Elke organisatie kan een plek hebben op social media; use it!
Trends op Social Media voor bedrijven
De consequentie van deze totaal veranderende mindset voor bedrijven, managers, ondernemers en marketeers wordt in de praktijk vaak nog onderschat. Terwijl de ‘informatie maatschappij’ volop kansen biedt op zakelijk gebied. Â We zetten ze even op een rijtje.
- #SocialBusiness
Via social media laten we dagdagelijks, ook zakelijk, een kant van ons bedrijf zien. Hoe meer je laat zien van je bedrijf op een menselijke ‘#Social’ kant, hoe groter de kans op interactie met fans, volgers & klanten! Mensen willen mensen zien, dat geldt online en offline. Mag het personeel niet onder werktijd op Social Media aanwezig zijn? Draai het eens om en betrek je personeel, medewerkers/collega’s juist bij het maken van een Social Content plan, wedden dat ze daarna vol enthousiasme weer terug aan het werk gaan?
- Live streaming
De consument verwacht steeds eerder op de hoogte gehouden te worden van nieuwe producten, diensten & acties. Als je ze als bedrijf zelf niet snel deelt, wordt het voor je gedaan. Vaak wil je als bedrijf de eerste zijn met het introduceren van je nieuwste producten en of diensten. Via Live streaming kan je (van amateuristisch tot zeer professioneel) snel en goed je nieuwste producten onder de aandacht brengen van je fans! Daarnaast maak je het tevens persoonlijk en laat je de menselijke kant van je bedrijf zien.
- So Tech!
Virtual Reality, AI, iWatches, 360 graden content, Robotisering, Drones. Hebben jij en jouw medewerkers hier al kennis mee gemaakt? De consument komt steeds vaker in aanraking met innovatieve gadgets & ’tech’. Daarom is het voor ondernemers, managers en marketeers anno 2017 belangrijk om te weten wat de impact hiervan kan zijn én hoe te integreren in jullie zakelijke Social Media strategie!
- Emoij Marketing
Onwijs belangrijk. De consument, de burger, communiceert steeds korter, sneller en via diverse kanalen. Middels emoji’s kan men snel een gedachte, vraag of gevoel weergeven. Hoe integreer jij emoji marketing in jouw communicatie strategie?
- Owned MediaÂ
Hoe groter de ‘Owned Media’, de communicatie kanalen die in eigen beheer zijn van een bedrijf (site, Facebook page, Instagram bedrijfspagina, LinkedIn etc.), hoe lager de afhankelijkheid naar externe partijen om dezelfde doelgroep te bereiken. Voorwaarde is uiteraard wel dat de eigen kanalen, de ‘Owned Media’ goed onderhouden dienen te worden en dat de content aansluit bij de wensen van de volgers. De waarde van de zakelijke Owned Media wordt vaak onderschat terwijl het opbouwen van je eigen zakelijke Social Media kanalen juist geld bespaart, zeker voor de lange termijn!
Het resultaat van een effectieve Owned Media strategieÂ
So-MC heeft o.a. B&B Zee van Tijd te Domburg op Social Media gelanceerd en dit wordt nog steeds actief onderhouden. B&B Zee van Tijd is een kleinschalige B&B maar groot op én door Social Media. Juist door goed in te zetten op de Owned Media is de interactie (engagement) online erg hoog. Dit resulteert in:
- hoge naamsbekenheid
- positieve reviews
- en…. meer boekingen!
So. Meer weten over trends op Social Media voor bedrijven?
Neem contact op!
Eigenaar So-MC, Social Media Manager Cursus & App. Passie voor digitale marketing & concepten.