Social Media Campagne #LimburgKiest

Social Media Campagne #LimburgKiest

De Provinciale Statenverkiezingen 2015 is een belangrijk onderdeel voor en van de provinciale politiek. So-MC mocht de online en social media campagne bedenken, opzetten en realiseren.

Campagne

De Campagne heeft meerdere doelstellingen:

  • de Limburgse inwoner bereiken die stemgerechtigd is
  • hoog bereik van #LimburgKiest onder de inwoners van Limburg
  • de zeven kerntaken van de Provincie Limburg communiceren

Inzet campagne middelen

De campagne is crossmediaal opgezet. De focus van So-MC lag op de online middelen en de interactie via online communicatiekanalen. De ingezette online middelen zijn:

De video content is volledig geïntegreerd in Facebook & Twitter, hier één van de gepubliceerde video:

(Website gerealiseerd door Website Zeeland, Video’s gemaakt door In-Beeld.com)

Resultaat

De online campagne “#LimburgKiest” heeft in de campagneperiode meer dan 2,3 miljoen impressies (weergaven) gehad. Als we dit vergelijken t.o.v. andere provincies, is dit het resultaat:

Resultaten social campagne

Daarnaast waren er o.a. de Facebook views van de video’s waarbij sommige video’s meer dan 20.000 views opleverden;

LimburgKiest

 

 

 

 

 

 

 

Sentimentanalyse

Het sentiment lag voornamelijk ‘neutraal’ en meer positief dan negatief. Uiteraard waren er ook kritische meningen en negatieve uitingen, en ook dat hoort bij de democratie.

Uitslagenavond

Tijdens de Uitslagenavond werd zowel offline aandacht besteedt aan de campagne in het Provinciehuis waar een ieder was uitgenodigd als op de lokale omroep L1.

UItslagenavondUitslagenavondLimburgKiest

Meer foto’s zien van de Uitslagenavond? Ga naar Facebook.

Live bij Omroep L1

Bekijk hier de uitzending (Social Media gedeelte bij 25 minuten):

Limburg Bedankt

Provincie Limburg hartelijk bedankt voor de ontzettend fijne, constructieve samenwerking. Foto’s van R. Sluysmans en In-Beeld.

Uitslagenavond

Vragen?

Neem contact op.

Limburg-Kiest-FB-posts-9 Limburg-Kiest-FB-posts-9 Limburg-Kiest-FB-posts-9