Response Rate voor Facebook Zakelijke pagina’s

Facebook’s newsfeed heeft het er maar druk mee; Facebook blijft ten slotte het grootste communicatiepodium ter wereld. De vraag: “welke content, bericht, wordt wanneer getoond aan wie?”  is de basis van de ‘edgerank’. Via de ‘edgerank’, het algoritme van Facebook, wordt besloten wanneer welke bericht zichtbaar is. Voor admins van een zakelijke Facebook pagina is de edgerank enorm belangrijk. Hoe beter je als bedrijf, inspeelt op de wensen van Facebook, hoe groter de kans dat jouw zakelijke content wel getoond wordt.

Nieuw! Page Responsiveness 
Facebook gaat bedrijven die hun klanten via de zakelijke Facebook pagina sneller helpen, beter beoordelen. Hoe sneller je reageert op klant(aan-)vragen, meldingen, klachten en vragen online, hoe beter. De volgende melding kunnen pagina eigenaren sinds kort zien:

Response Rate voor Facebook Zakelijke pagina's

Deze melding is nog niet bij alle zakelijke Facebook pagina’s zichtbaar, dus hoogstwaarschijnlijk is Facebook deze functie stap voor stap, aan het uitrollen.

Wanneer doe je het goed?
Facebook heeft zelf deze uitleg gepubliceerd:
response rate facebook

Als je dus erg goed presteert, krijgt jouw pagina een ‘special icoontje’, ter beloning:

facebook response rate

Eén belangrijke opmerking is dat je zakelijke Facebook pagina dus wel open moet staan om klantcontact te hebben. Kortom, hoe sneller je reageert, hoe beter je resultaten op Facebook zullen zijn. Hiervoor dient je organisatie gestroomlijnd te zijn.

Meer weten wat de impact is van Facebook Marketing op jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact op.