Inhoudsopgave
Nieuw van Instagram: Shopping Tags in Stories Ads!
So! Superleuk! Instagram gaat als een raket met haar uitbreidingen op het gebied van Instagram Shopping adverteren. Zo is de ‘Insta Shopping Tag’ nu ook beschikbaar in Instagram Stories. Hiermee kun je jouw producten snel onder de man en of vrouw brengen op een gave, snelle manier en transformeer je je volgers naar kopers! So lees hier meer over de Instagram Shopping Tags in de Insta Stories!Â
Hoe zien Insta Shopping Tags eruit in Insta Stories?
Jij (en jouw volgers) zien dus een ‘labeltje’ waar je op kunt klikken in de betreffende Instagram Story. Vanuit daar worden je potentiële klanten doorverwezen naar de producten die je wilt verkopen én is er de gelegenheid om ze meteen te kopen!
Hieronder zie je hoe Instagram deze nieuwe feature heeft vormgegeven en hoe dit werkt. Als je goed kijkt zie je dus dat je meerdere items direct kunt verkopen via Instagram Stories Ads. (“Also Featured in this Story?”).
Voor wie zijn Insta Shopping Tags beschikbaar?
Op het moment is Instagram Advertising dit aan het uitrollen voor enkel selectieve partners. Naar eigen zeggen zullen ze dit daarna mondjes maat gaan uitrollen voor meerdere bedrijven.
Waar gaat het heen met Instagram Story Advertising?
Instagram merkt uiteraard als geen ander hoe populair Instagram Stories zijn en willen dit direct commercialiseren. Met meer dan 300 miljoen dagelijkse gebruikers (DAU) hebben ze een goudmijn in handen. De komende tijd zullen we, naar verwachting, dus meer kansen zien voor bedrijven in Instagram Stories op het gebied van adverteren.
So. Alles leren over Instagram Adverteren?
Neem vrijblijvend contact op voor informatie over de cursussen, trainingen op het gebied van Instagram Adverteren.
Eigenaar So-MC, Social Media Manager Cursus & App. Passie voor digitale marketing & concepten.