LinkedIN komt met Stories

LinkedIn komt met Stories

Story Marketing. Inmiddels niet meer weg te denken uit Social Media land. Snapchat creëerde en lanceerde deze tool, toen kwam Instagram ermee, uiteraard opgevolgd door Facebook en nu gaat ook de sociaal zakelijke variant, LinkedIn, hiermee experimenteren.

LinkedIn heeft destijds uitgesproken een ‘newspaper’ te willen worden. En dat is een logische visie; als mensen jouw netwerk dagelijks gebruiken om nieuws te consumeren, wordt het herhalingsbezoek hoger, en dus de waarde voor eventuele adverteerders (en dus de aandeelhouders). Kortom; de strijd om de aandacht van de consument is ook tussen Instagram/Facebook en LinkedIn zeer groot.

Het is dan, in alle eerlijkheid, ook vaak een kwestie van tijd voor een ander social netwerk een populaire functionaliteit kopieert. Desalniettemin blijft het interessant en leuk om te volgen.

Wat staat er nu exact op de planning van LinkedIn?

  1. LinkedIn komt met Stories

LinkedIn gaat deze populaire feature, ook wel ‘ephemeral content’ (kortstondige content) genoemd implementeren bij o.a. de Studenten diensten van LinkedIn. Logisch aangezien Next Gen en Milliannials opgegroeien met deze snelle vorm van communicatie.

Het zakelijke netwerk heeft diverse marketingtools speciaal ontwikkeld en gericht voor studenten. Zie hier de officiële promo video van LinkedIn:

Wanneer en hoe de stories exact gelanceerd worden, zullen we in de toekomst ontdekken :)!

  1. LinkedIn komt met Reactions

Jane Manchun Wong ontdekte dat LinkedIn aan het testen is met Reactions; dit is dus op hoofdlijnen hetzelfde wat Facebook heeft geïntroduceerd. Enkel heeft LinkedIn hier een eigen versie van gemaakt.

LinkedIn Reactions kunnen worden:

  • Like
  • Klappen
  • Geeft mij inzicht ‘inzichtelijk’ / goed idee
  • Hmm
  • Steun/support

Zie hieronder ook de bijbehorende icons:

Facebook Reactions zijn van invloed op jouw populariteit in de newsfeed. Ik ben benieuwd hoe dit voor LinkedIn Reactions zal zijn. So! To be continued!