maxresdefault instagram stories vs snapchat stories

Instagram Stories vs Snapchat Stories

Sinds Instagram de main functionaliteit van Instagram heeft ‘gekopieerd’, rijzen de cijfers van Instagram de pan uit. De grafiek van Business Insiders van het DAU (Daily Active Users) zegt alles. Sinds deze strategische zet van Instagram in augustus 2016, is de activiteit op de photosharing app immens toegenomen:

Instagram Stories vs Snapchat Stories
Instagram Stories vs Snapchat Stories | Bron: Business Insider

Instagram Stories vs Snapchat Stories

Snapchat heeft de credits van de ‘Story’; een foto/videootje die je, als gebruiker, slechts 24 uur lang kan delen met je digitale vrienden. Met allerlei filters van de bekende honden filter tot de dagelijks nieuwe filters die geïntroduceerd worden; het is een waar succes. Vooral de doelgroep van Snapchat (jongeren tussen 13-24 jaar) is voor vele bedrijven een mega challenge om ze te bereiken dus daarom nog interessanter ;-).

Ondanks dat Instagram pas laatst de bekende ‘face-filters’ geïntroduceerd heeft, is de groei ongelofelijk groot. En dat is te danken aan de volgende feiten:

  • Het aantal gebruikers én de naamsbekendheid van Instagram was op het moment dat IG Stories introduceerde al hoog; m.a.w.; Instagram had de basis al; een gebruiker op Instagram had al meerdere digitale vrienden
  • De Stories zijn een aanvulling op Instagram en geen invulling; Instagram was al een bekende photosharing app
  • Snapchat heeft o.a. de app Bitmoji geïmplementeerd voor de gebruikers waarmee zij een eigen Emoji worden op Snapchat. Superleuk! Instagram heeft enkel ook nog de volgende apps/functionaliteit:
    • Boomerang(versnelde video’s opnemen)
    • Hyperlapse (timelabse video’s)
    • Handsfree
    • én een live streaming functie…

Kortom Instagram, onderdeel van het Mark Zuckerberg Imperium, ontwikkelt enorm hard door.

Instagram Stories vs Snapchat Stories

So… wat kan je hiermee met jouw bedrijf?

Ga eerst analyseren; zitten jouw klanten op Instagram / Snapchat; zo ja wat doen zij daar? Welke merken volgen zij? Met wie gaan zij de online interactie aan? Kortom; eerst analyseren dan actie! So-MC, the Social Media Company helpt jou gericht verder met je Social Media strategie; neem vrijblijvend contact op.