Inhoudsopgave
How to | Hoe importeer ik emailadressen naar mijn Facebook pagina?
Stel. Je wilt een effectieve Facebook campagne opzetten. Dat kan in sommige gevallen het best aan de hand van jouw bestaande (loyale) klanten. En wat heb je van je klanten anno 2018? Juist ja. Emailadressen.
Via Facebook Adverteren kun je nu snel én slim een advertentiecampagne richten op jouw bestaande klanten, enkel via Facebook. Zo kun je bijvoorbeeld;
- hen jouw pagina laten liken
- vragen om een review
- stimuleren van een herhalingsaankoop
- up/cross-selling
Want… het werven van een nieuwe klant kost vaak veel meer dan het behouden van een bestaande, tevreden klant.
Dus. Hoe gaan we we dit aanpakken?
Stap 1. Ga naar Facebook Adverteren
Stap 2. Kies het doel van je campagne, je komt daarna in het volgende scherm:
Stap 3. Ga naar Nieuwe doelgroep aanmaken, kies dan Aangepaste doelgroep
Stap 4. Kies ‘Voeg klanten uit je eigen bestand toe of kopieer en plak gegevens’
Gedurende het proces vraagt Facebook de naam van de nieuwe doelgroep. Kies een bijpassende naam. Let daarnaast op dat je emailadressen van klanten dient te hebben en je niet zomaar iedereen als klant mag bestempelen (met oog op privacy wetgeving).
Stap 5. Heb geduld
Het kan zijn, in de praktijk, dat Facebook niet direct jouw nieuwe doelgroep laat zien bij het maken van de advertentiecampagne. Tip; wacht even, ga wat anders doen, kom dan terug, start je advertentiecampagne en ga naar ‘bestaande doelgroepen’. Kies hier de doelgroep die je zojuist hebt aangemaakt.
Stap 6. Hulp nodig?
Uiteraard wensen we je alle succes van de wereld. Maar mocht je hier nu toch mee worstelen of heb je het gevoel dat je meer uit je campagne wilt halen? Neem contact op met So-MC, the Social Media Company.
Eigenaar So-MC, Social Media Manager Cursus & App. Passie voor digitale marketing & concepten.