Holistische marketing

Regelmatig wordt So-MC gevraagd voor analyses, zoals het analyseren van zoals Social Media Campagnes. En dat doen we enorm graag. Wat opvalt is dat er vaak gesproken wordt over ‘Succesvolle resultaten’; gemeten in views, clicks en soms in engagement. Soms wordt dit enkel gemeten in bereik.

De eindvraag is natuurlijk; is dit goed?

Wat goed is, is zo afhankelijk van het doel van de campagne én de fase van je customer journey. Ga je voor branding, leads, online sales, offline sales? Allemaal diverse doelen en divers in te zetten per fase van je toekomstige klant. Met andere woorden; beter 80 volgers en een goed business model dan 8.000 volgers en geen business.

Enfin, wat goed is en wat niet hangt dus enorm af van je doelen & doelstellingen per fase van waar jouw bezoeker, toekomstige klant, zich in bevindt. Met Skills & Self = Success gaan we de diepte in. En vanuit holistische view; dus geen bureau A die een branding campagne lanceert, bureau B die de leads genereert en bureau C die de SEA verzorgt en jij die de webcare doet. Met holistische marketing wordt eigenlijk, simpel gezegd bedoeld dat alles ‘klopt’ vanuit het oogpunt van een klant.

Dus stel je hebt een te gekke Social Campagne bedacht met de focus op mobiel want dat is hand in hand het beste kameraadje van jouw focus doelgroep. Het doel is dat de bezoeker gaat converteren op je site. De site is echter niet responsive of via mobiel niet gebruiksvriendelijk (genoeg) of de bezoeker komt via de site weer uit op een algemene landingspage. Kortom; dit is geen holistische marketing maar gewoon een te gekke social campagne waar je commercieel gezien, kansen laat liggen.

Kortom, holistische marketing is supergoed te realiseren als je alles onder één dak houdt of iemand daar hebt zitten die een tijger(in) is die alles exact aanstuurt.

So. Contact

Meer weten? Neem gerust contact op.

Protected by CleanTalk Anti-Spam