Facebook breidt ‘Like’ familie uit met Emoticons
Facebook heeft sinds vandaag 5 nieuwe deelbare emoties gelanceerd, die naast de welbekende ‘Like’ button komen te staan. Gebruikers kunnen hun gevoel bij het betreffende bericht sinds vandaag niet langer uiten in een ‘Like’ maar ook met een Love, WoW, Hahaha, Sad of Angry. Kortom; voor de meesten wat wils. De nieuwe icons heten ‘Emoticons’.
Het is nu de vraag wanneer Instagram, Twitter, LinkedIn gaan volgen als dit de standaard ‘communicatie’ manier wordt van vele internetfans.
Online communicatie; emoji marketing & Gif’sÂ
Communicatie via Social Media verandert snel. De ‘straattaal van het internet’ is anders per kanaal en per, bijna, maand. Er zijn vele nieuwe ontwikkelingen. Zo communiceren we online steeds meer visueel, denk ook aan de opkomende trends op het gebied van Emoji Marketing en het communiceren in animated Gif’s. Hoe je zakelijk deze nieuwe manier van communiceren inzet, is een afgeleide van je strategie. Wie wil je zijn en wat wil je uitstralen? Daarna bepaal je hoe je dat doet, dus door het inzetten van emoticons, gifjes en-/of emoji’s. Het is belangrijk om, als je een online wilt groeien, consequent te communiceren. So-MC helpt bedrijven met online groei en het opzetten en implementeren van de social media strategie (en daaruit een afgeleide is online communicatie). Wil je hier eens vrijblijvend informatie over? Neem gerust contact op met So-MC.
Eigenaar So-MC, Social Media Manager Cursus & App. Passie voor digitale marketing & concepten.