So! Help! Hoe weet ik waar Facebook mijn advertentie plaatst? | Fotocredits Kaboompics

Facebook als website; nieuw van Facebook ‘Your Story’

De vraag of je als bedrijf nog wel een website nodig hebt als je al een (succesvolle) Facebook Pagina hebt, komt steeds vaker voor.

En Facebook speelt graag in op dat sentiment. Sinds heden bieden ze voor zakelijke pagina’s deze functionaliteit; ‘Your Story’. Deze functie zal, Facebook kennende, langzaamaan uitgerold worden.

Hoe werkt Facebook ‘Your Story’?

Als je bent ingelogd op jouw zakelijke Facebook pagina, zie je aan de rechterzijde dat Facebook voor jou een willekeurige foto heeft gepakt en daar zelf informatie van jouw pagina heeft gepakt wat je ‘ooit’ hebt ingevuld.

Facebook als website; nieuw van Facebook 'Your Story'

1. Header ‘Omslagfoto’ wijzigen

Klik op dit gedeelte. Je hebt nu de keuze om zelf de header te wijzigen (dit is dus niet de header van de pagina, enkel van het gedeelte ‘Your Story’). Facebook noemt dit zelf de ‘Omslagfoto’. Je kunt dus hiervoor kiezen om bijvoorbeeld bij Your Story een foto van je nieuwste product te tonen, maar dit kan ook een kijkje in het bedrijf zelf zijn.

Facebook als website; nieuw van Facebook 'Your Story'

 

 

2.  Pas de titel aan

Creëer een inspirerende titel die jouw volgers, fans, klanten, medewerkers, aan kan spreken.

Facebook als website; nieuw van Facebook 'Your Story'

3. Vul de inhoud

Promoot jouw bedrijf, app, organisatie in dit gedeelte. Hier kun je tevens foto’s toevoegen. De eerste alinea wordt getoond op jouw Facebook pagina. Schrijf je eerste alinea dus zo dat mensen nieuwsgierig raken en meer willen leren over jouw bedrijf.

Facebook als website; nieuw van Facebook 'Your Story'

4. Het eindresultaat

Uiteraard is deze gevuld voor PIXZ (de leukste photosharing app, maar dat geheel terzijde ;-)), maar jij kunt jouw ‘Story’ zelf naar wens invullen en creëren.

Facebook als website; nieuw van Facebook 'Your Story'

 

Your Story of Lange beschrijving?

Het eerste wat wij zagen was ‘Your Story’ maar later benoemt Facebook dit ook als het gedeelte ‘Lange beschrijving’. Hoe het ook mag heten volgens deze mediagigant, feit is dat er meer ruimte beschikbaar is om jouw bedrijf op leuke wijze te presenteren.

Tot slot…

Wat een leuke, nuttige functie van Facebook. Handig voor pagina beheerders gezien de snelheid waarmee we weer een nieuwe mogelijkheid van Facebook krijgen om ons bedrijf, organisatie, App meer toe te kunnen lichten én dat deze prominent op de pagina te zien is (boven de ‘vouw’). Wij zijn er blij mee!

ps; meer weten over Facebook Marketing? Neem contact op met So-MC voor de mogelijkheden.