Facebook live conferentie #F82017 bracht vandaag weer de nieuwste ontwikkelingen op het grootste mediaplatform (voor zowel consument als bedrijf) ter wereld.
#F82017 | FacebookM gaat jouw eten automatisch bestellen
Zo gaat Facebook de komende tijd inzetten op Virtual Reality maar ook op Facebook M, de virtuele assistent(e) in Facebook Messenger. Ben je lekker aan het chatten en gaat het over eten, kan Facebook M dit analyseren en hierop inspelen. Zo kan FacebookM jouw eten ‘automatisch’ gaan bestellen. Vooralsnog zal dit een samenwerking zijn met Delivery.com (in USA).
Facebook zal er alles aan doen om tijd tussen (‘onnodige’) handelingen te verkorten en te automatiseren.
Daarnaast gaat Facebook inzetten op Gaming binnen Facebook Messenger maar ook ‘Smart Replies’ voor kleine bedrijven optimaliseren. Middels bots worden kleinere organisaties ondersteund om sneller FAQ’s via Facebook Messenger te beantwoorden.
Kortom, de robotisering die Facebook inzet heeft steeds meer impact op zowel grote als kleine bedrijven en daarmee ook de consument anno 2017.
Eigenaar So-MC, Social Media Manager Cursus & App. Passie voor digitale marketing & concepten.