Inhoudsopgave
Wat is de beste tijd om een bericht te plaatsen op Social Media?
Een veelgestelde vraag is; “wanneer kan je het best jouw Social Media bericht via welk platform communiceren?”. De beste tijd om een bericht te publiceren via de digitale snelweg, varieert per kanaal. In deze handige Infographic van Social Media Today zie je in één overzicht de beste tijden, per kanaal.
Op Instagram is bijvoorbeeld de woensdag populair en als je interactie wenst op je Facebook pagina, kun je juist het best in het weekend posten. Op LinkedIn zijn de zaterdag en zondag juist weer niet de meest populaire dagen. Kortom; de beste tijd om jouw boodschap de wereld in te sturen varieert per online medium.
Elk bedrijf is anders
Let daarnaast op wat de beste tijd is voor jouw bedrijf, organisatie, om online te communiceren. Dit is afhankelijk van onder andere de volgende aspecten;
- de branche waarin je zit
- doelstellingen; soms is interactie niet het hoofddoel maar juist ‘enkel’ zichtbaarheid (sommige onderwerpen zijn bijv. ook gevoelig om op te reageren maar kunnen wel interessant zijn om te delen voor een organisatie/bedrijf);
- profit/non profit; ben je een bedrijf of werk je voor bijvoorbeeld de overheid?
- type post; wat voor type content wil je delen? Hoe lang is de content en wat is de tone of voice?
- dag (mindset van de volgers); op vrijdag is er een andere mindset dan op bijvoorbeeld dinsdag
- jouw volgers; elke pagina, bedrijf, heeft een unieke community; analyseer hun wensen en behoeftes en bekijk je eigen resultaten.
Het is belangrijk om jouw eigen statistieken op frequente tijden te analyseren. Experimenteer met tijden en bekijk zelf wanneer de interactie groeit.
Infographic ‘Best time to post on Social Media’ 2020
Wil je als leidraad de beste ‘algemene’ tijden om een bericht te plaatsen via Social Media? Bekijk dan hier de infographic en laat je inspireren;
So! Meer leren over Social Media Marketing?
Wil jij meer leren over Social Media Strategie? Doelgericht digitale marketing inzetten? Bekijk hier de workshops, programma’s en diensten van So-MC.
Eigenaar So-MC, Social Media Manager Cursus & App. Passie voor digitale marketing & concepten.